Wie zijn wij?

• De Stichting Straatpastoraat Leeuwarden is opgericht door initiatieven vanuit Het Aanloophuis der Kerken in Leeuwarden, financieel en bestuurlijk volledig zelfstandig.
  • De Stichting stelt zich ten doel geestelijke zorg te bieden aan dak- en thuislozen in Leeuwarden. Deze zorg zal worden geboden als christelijk georiënteerd straatpastoraat.
  • Dit straatpastoraat wordt als volgt gedefinieerd:
    “Straatpastoraat biedt geestelijke steun bij levensbeschouwelijke en zingevingsvragen en
    zoekt een balans tussen nabijheid en distantie. De straatpastor heeft oog voor de
    breukvlakken in de levens van mensen en hoe zij die verwoorden en verwerken.
    Het is een vrijplaats in de oudste betekenis van het woord. In die zin is het straatpastoraat
    een veilige plek voor een gesprek over schuld, straf, boete en vergeving en over aanvaarding
    van jezelf. Bij het straatpastoraat vind je rust in een vaak opgejaagd bestaan, kun je op
    adem komen en mag je kwetsbaar zijn”.
  • De Stichting tracht haar doel te bereiken door indienststelling van een straatpastor.
  • Om de doelstelling te realiseren zal samenwerking worden gezocht met zoveel mogelijk instanties die betrokken zijn bij (de zorg voor) de doelgroep, zoals het Aanloophuis Leeuwarden, Diaconaal Platform Leeuwarden.

Voorzitter: Bartel Vianen
Secretaris: vacature
Penningmeester: Koos Jorritsma
Lid: Piet Verhaag.